قالب وبلاگ

آموزش نحوه ایجاد و نوشتن مطلب در وبلاگها
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی


وبلاگ خود را اجتماعی کنید

در صورتی که یک وبلاگ یا وبسایت دارید حتما می دانید که سایت هایی مانند دیگ ، بالاترین ، خوشمزه و … تا چه حد می توانند در افزایش توجه و بازدید به وبلاگ شما موثر باشند. در صورتی که بتوانید با مطالبتان توجه بازدیدکنندگان را جلب کنید آنها به خوانندگان همیشگی شما تبدیل خواهند شد و خب چه کسی است که از تعداد بیشتر خواننده برای مطالبش خوشش نیاید.
به عنوان یک مدیر وبلاگ وظیفه دارید که خوانندگانتان را به ثبت کردن لینک نوشته هایتان در اینگونه سایت ها ترغیب نمایید و در عین حال این کار را برایشان تا حد ممکن ساده سازید.
بسیاری از سایت های بوکمارک ، ابزارک هایی را برای ثبت کردن لینک ها در سایت خودشان فراهم کرده اند.

چند روش برای اضافه کردن دکمه های اشتراک گذاری در سایت های مختلف وجود دارد.در این نوشته به یک روش که در تمام سیستم های وبلاگنویسی (از جمله سیستم های وبلاگنویسی ایرانی نظیر میهن بلاگ ، پرشین بلاگ ،بلاگفا و …) کاربرد دارد می پردازیم و اگر عمری باشد این مطلب را با یک روش دیگر در آینده ای نزدیک ادامه خواهیم داد.
راحت ترین کار برای اضافه کردن این قابلیت به وبلاگ یا وبسایت استفاده از امکانات سایت ShareThis است.این سایت در واقع ارائه دهنده یک ابزارک (widget) است که منحصرا برای اینکار ارائه شده است. استفاده از ابزارک ShareThis رایگان بوده و پس از تغییر ابزارک متناسب با نیاز و علاقه خود در اینجا می توانید کدهای مربوطه را دریافت کرده و در قسمت موردنظر از پوسته وبلاگتان قرار دهید. مهمترین مزیت ShareThis نسبت به کدهای مشابه ای که سایت های دیگر نظیر Del.icio.us ، Digg و غیره در اختیارتان قرار میدهند این است که کدهای هر سایت رو جداگانه دریافت کرده و در وبلاگتان قرار دهید ، بلکه به سادگی قادر خواهید بود تا از بین ۳۹ سرویس اجتماعی وب که در بین آنها می توان از فیس بوک،دیگ،فرندفید،خوشمزه،گوگل بوکمارک،استامبل آپن نام برد هر کدام را که مایل بودید انتخاب کنید.

و اما ShareThis در نسخه جدید خود که هنوز در مراحل آزمایشی به سر میبرد امکاناتش را تا حد زیادی بهبود داده است که از آن جمله می توان موارد زیر را نام برد :
ارائه شدن ShareBox 2.0 : درست است که ابزارک این سایت امکان ِ ذخیره لینک در سایت های دیگر را به شما میدهد اما خود نیز امکانی را برای تهیه یک لیست از لینک های مورد علاقه را مشابه خوشمزه فراهم کرده است.لینک های ذخیره شده به سادگی قابلیت برچسب گذاری و فهرست کردن بر اساس همین برچسب ها را دارا میباشند اما به هر حال امکاناتش در مقایسه با Del.icio.us و سایت های دیگر از این دست اندک می باشد.
مدیریت ارتباطات : امکان ارتباط با سرویس های معتبر ایمیل نظیر Yahoo ، Gmail ، MSN و … فراهم شده است تا بتوانید به سرعت و بدون اینکه از صفحه یک سایت یا وبلاگ خارج شوید ، لینک آن مطلب مفید را برای دوستانتان ارسال نمایید.
ابزارک هوشمندتر : ابزارک جدید به صورت خودکار سه آدرس ایمیل آخر که برایشان لینک را ارسال کرده اید به شما نمایش می دهد تا بتوانید با سرعت بیشتری اشتراک گذاری را به انجام برسانید.
بهبود در طراحی : ظاهر ابزارک در نسخه جدید کاملا تغییر کرده است و با حذف زبانه هایی که قسمت ارسال لینک با ایمیل و ارسال لینک به سایت های اشتراک گذاری را از هم جدا می کرد و ادغام آنها در یکدیگر سعی دارد کار را برای کاربران آسانتر نماید.

نسخه جدید ShareThis هم اکنون در سایت هایی نظیر FoxNews.com قابل مشاهده و آزمایش است و به گفته مسئولان آن تا هفته های آینده برای ۸۰۰۰۰ کاربر این ابزارک در سراسر جهان قابل استفاده خواهد شد.





:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1643
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: